Projekti

Atpakaļ
Ērika Lauberga, 26.01.2022

LiepU mācībspēki atsākuši stažēšanos Liepājas un Rīgas izglītības iestādēs

No 2022. gada 3. janvāra četri LiepU mācībspēki Eiropas Sociālā fonda projektā “Liepājas Universitātes akadēmiskā personāla pilnveide stratēģiskās specializācijas jomās – logopēdija, pirmsskolas izglītība un sākumizglītība” (Nr. 8.2.2.0/18/I/003) ir atsākuši stažēšanos dažādās izglītības iestādēs Liepājā un Rīgā. Ņemot vērā COVID-19 pandēmijas apstākļus, stažēšanās norit gan klātienē, gan attālināti. Veicot akadēmiskā personāla individuālajos stažēšanās plānos noteiktos uzdevumus, stažēšanās ir paredzēta līdz 2022. gada 31. martam.

Ar pirmajiem iespaidiem par stažēšanos Liepājas Raiņa 6. vidusskolā dalās LiepU asociētā profesore Anda Kuduma: “Iespaidi ir tikai pozitīvi – gan vienu reizi esot klātienē, gan divas sadarbojoties attālināti. Ir radies priekšstats, ka “citādas skolas” koncepcija ne tikai pārliecinoši iestrādāta normatīvajos dokumentos, atspoguļota skolas mājas lapā, bet arī veiksmīgi tiek realizēta mācību un audzināšanas procesā. Galvenie atslēgas vārdi – sadarbība un sinerģija, radošums un aktivitāte, savstarpējs atbalsts, tehnoloģiju lietpratīgs izmantojums, veiksmīgi realizēti projekti, kuros iesaistīti kā skolēni, tā skolotāji. Atsaucīgi kolēģi, bija iespēja praktiski vērot kultūras un pašizpausmes jomas blokstundas (literatūras un teātra stundu). Vērtīga pieredze.”

Docente Ārija Kolosova, kura stažējas kopā ar Andu Kudumu, par savu pieredzi, stažējoties Liepājas Raiņa 6. vidusskolā, piebilst: “Skolā tik tiešām pievērš uzmanību inovatīvai pieejai mācību procesa organizēšanā, seko līdzi procesa izmaiņām, meklē problēmu risinājumus gan skolotāju, gan skolēnu attīstībai un izaugsmei. Direktors ir ieinteresēts skolas izaugsmē un problēmu risināšanā. Skolā sekmīgi tiek ieviests kompetenču izglītības saturs, veiksmīga pieredze IT izmantošanā gan mācību procesā, gan skolas darba organizēšanā. Demokrātiska atmosfēra un sadarbība ar skolēniem. Vērtīga pieredze skolotāju sadarbības veicināšanā. Ieguvums bija reālu stundu vērošana un analīze un sarunas ar skolotājiem.”

Docente Dace Kūma ir apmierināta, ka ir bijusi iespēja būt klātienē Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5. vidusskolā, tādējādi varējusi labāk iepazīt skolas dzīvi. Par savu pieredzi docente stāsta: “Mana stažēšanās sākās 3. janvārī, kad skolēniem vēl bija brīvlaiks, bet skolotājiem šajā dienā tika rīkoti vairāki semināri, kuros bija iespēja piedalīties arī man. Skolas administrācija un skolotāji bija pretimnākoši un atsaucīgi. Man bija iespēja vērot vairāk nekā 10 matemātikas mācību stundas dažādās klasēs, bija tikšanās ar matemātikas skolotājiem, kurās diskutējām par izaicinājumiem jaunā mācību satura ieviešanā, attālināto mācību procesu u.c. Skolotāji uzskata, ka jaunā standarta ieviešanu pagaidām bija jāatliek, ņemot vērā pandēmiju un attālinātu mācību procesu. Runājot par to, kādus topošos kolēģus viņi sagaida no augstskolas sola, visi atzina, ka, pirmkārt, matemātikas skolotājam ir pašam labi jāzina matemātika.”

Savukārt par savu pieredzi un izvēli stažēties Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolā stāsta profesore Dina Bethere: “Izvēlējos 15. vidusskolu apzināti, jo šī ir skola ar iekļaujošās izglītības tradīcijām. Pirmajā stažēšanās dienā iepazinos ar visu dokumentāciju, kas saistīta ar iekļaujošo izglītību. Nākamajās reizēs aprobēju mācību saturu un kā tajā tiek iekļautas projekta “Skola 2030” tendences, kā tas viss ietekmē bērna individuālā izglītības programmas plāna izstrādi; tāpat vēroju stundas. Ir interesanti, sanāca arī diskutēt ar skolotāju. Priecē, ka skolotāja var paņemt priekš sevis arī kādu manu atziņu.”

Stažēšanās Liepājas un Rīgas izglītības iestādēs Eiropas Sociālā fonda projektā tiek realizēta divos posmos: 1) pirmajā posmā stažēšanos veica astoņi LiepU mācībspēki un tā notika 2020. gadā; 2) otrajā posmā – 2022. gadā stažējas četri LiepU mācībspēki. Akadēmiskā personāla stažēšanās izglītības iestādēs katram mācībspēkam ir vismaz 100 stundu apjomā. Stažēšanās mērķis ir stiprināt un attīstīt studiju virziena “Izglītība, pedagoģija un sports” studiju programmu satura sasaisti ar praksi izglītības iestādēs un nodrošināt studentu vajadzībām atbilstošu laikmetīgu augstāko izglītību.