Projekti

Atpakaļ
Līga Krūmiņa, 25.11.2021

LiepU macībspēkiem ir noslēgušās specializētās mācībās, kas attīsta akadēmiskā personāla līderību, sadarbības kompetenci ar industriju

Eiropas Sociālā fonda projektā “Liepājas Universitātes akadēmiskā personāla pilnveide stratēģiskās specializācijas jomās – logopēdija, pirmsskolas izglītība un sākumizglītība” (Nr. 8.2.2.0/18/I/003) LiepU akadēmiskā personāla pārstāvji no 2021. gada 5. janvāra līdz 19. oktobrim attālināti piedalījās specializētajās mācībās, kas attīsta akadēmiskā personāla līderību, sadarbības kompetenci ar industriju. Mācību programma tika organizēta četros tematiskajos moduļos: “Līderība, komandas sadarbība”, “Dizaina domāšana”, “Komunikācija un argumentācija” un “Emocionālā inteliģence”. Mācību norisē bija gan teorētiskas nodarbības, grupu darbi, diskusijas, gan tik organizēti individuāli veicami uzdevumi. Katrs mācību modulis tika noslēgts ar dalībnieku refleksijām par apgūto. Tāpat katra mācību moduļa noslēgumā mācībspēki saņēma apstiprinājuma sertifikātu par apgūto tematu 66 akadēmisko stundu apjomā.

Mācību modulis “Līderība, komandas sadarbība”, pēc kursa dalībnieku domām, ir bijis vispraktiskākais, un iegūtās zināšanas ir noderīgas ikdienas darbā, gan vadot struktūrvienības, gan strādājot ar studentiem. “Līderības modulis deva plašāku skatu uz vadītāju, komandas veidošanu. Bija interesanti, jo nekad neko tādu nebiju mācījusies. Tagad darbā ar studentiem biežāk piedomāju, kādi vadītāji varētu būt viņi, un cenšos dalīties ar iegūtajām zināšanām”, saka Lāsma Ulmane–Ozoliņa. Savukārt Anda Kuduma min, ka šis modulis “nostiprināja jau esošās zināšanas un izpratni par personības pilnveides iespējām līderības un komunikācijas jautājumu aspektos, padziļinot un paplašinot izpratnes iespējas un robežas, kā arī praktiski darbojoties, vingrinoties nostiprināt šo pārliecību”.

Par “Dizaina domāšanas” moduli mācībspēkiem viedokļi dalās, tomēr visi atzīst, ka pēc nodarbību apmeklēšanas ir radusies izpratne par to, kas ir dizaina domāšana un kā tās elementus integrēt darbā ar studentiem. Gundega Tomele piebilst, ka “atsevišķas idejas bija lieliskas, – piemēram, “Problēmu koks”, ko izmantoju studiju procesā, un dizaina domāšanas filozofija ir noderīga studiju procesa plānošanā un veidošanā”.

Modulis “Komunikācija un argumentācija” dalībniekiem ir palicis atmiņa ar to, ka mācībās ir piedāvāti daudzi praktiski risinājumi, kurus uzreiz var ieviest darbā ar studentiem, piemēram, uzlabojot savas prezentācijas. Lāsma Ulmane–Ozoliņa par šajā modulī apgūto saka: “No komunikācijas un argumentācijas kursiem izmantoju sevis pasniegšanas prasmes, – tagad vienmēr, kursu iesākot, pirmajā slaidā pastāstu par sevi, lai veidotu atvērtu komunikāciju ar studentiem. Noder arī prezentāciju rīku knifiņi.”

Visatzinīgāk ir novērtēts mācību modulis “Emocionālā inteliģence”. Tas mācību dalībniekiem ir palicis prātā gan ar praktiskiem rīkiem, kā uzlabot savu pašsajūtu, gan ar veidiem, kā padziļināti analizēt savas emocijas. Anda Kuduma min, ka ”īpaši uzrunāja un bija saistošs emocionālās inteliģences kurss, kas ir ļoti svarīgs kā personiskās dzīves, tā profesionālās darbības kontekstā”. Savukārt Ārija Kolosova piebilst, ka “apmierināja viss – gan saturs, gan lektoru profesionalitāte, gan jaunas, pielietojamas idejas, gan piedāvātā jaunākā literatūra”. Gundega Tomele uzver, ka šis modulis ir ļoti aktuāls šī brīža kontekstā – izaicinājums pēc izaicinājuma, spriedze un pārslodze: “Šis modulis sniedza padziļinātu izpratni par psihoemocionālā stāvokļa un ārējo izpausmju kopsakarībām, ļāva sakārtot savas prioritātes, mainīt attieksmi pret notikumiem. Apguvu prasmi izmantot praktiskas metodes stresa mazināšanā un pozitīvu savstarpējo attiecību veidošanā, – tātad noderīgi man kā personai, kura strādā ar studentiem, ar kolēģiem paaugstinātas spriedzes apstākļos un kurai ir jāsaglabā emocionālais līdzsvars, stabilitāte, lai savu darbu paveiktu produktīvi arī visu šo izaicinājumu laikā. Dažus paņēmienus, pieejas esmu jau iekļāvusi un īstenoju darbā ar studentiem, lai uzlabotu mikroklimatu attālināto lekciju laikā. Tiešām labi – visas esam smaidīgākas, laimīgākas, optimistiskākas un neuztraucamies par lietām, kuras nav maināmas.”

Specializētās mācības, saskaņā ar LiepU organizēto iepirkumu un noslēgto līgumu, nodrošināja organizācijas attīstības centrs SIA “Spring Valley”. SIA “Spring Valley” izpilddirektors Jānis Gredzens par sadarbību ar Liepājas Universitāti ir gandarīts: “Mācību programma Liepājas Universitātes akadēmiskajam personālam, kas no sākotnēji klātienē plānotājām mācībām tika pārceltas uz attālināto variantu, bija izaicinājums “Spring Valley” pasniedzēju komandai, lai programmai izvirzītie mērķi tiktu veiksmīgi sasniegti. Mācību satura pasniegšanā izmantojām dažādas attālināto mācību metodes. Priecē tas, ka mācību dalībnieki arī šo min kā ieguvumu un ir sākuši izmantot redzētos elementus savās tiešsaistes nodarbībās. Mācību dalībnieku iegūto zināšanu un prasmju pielietojums ikdienas darbā ir pats svarīgākais, lai abas puses būtu apmierinātas ar sadarbību un sasniegto rezultātu.”