Projekti

Atpakaļ
Lāsma Ulmane-Ozoliņa, 23.11.2021

Erasmus+ projekta “ProuD To Teach All” profesionālās pilnveides nodarbības Liepājas skolu skolotājiem

2021. gada 21. un 26. oktobrī attālināti norisinājās Erasmus+ programmas projekta “Proud To Teach All” (Nr 2020-1-BE02-KA201-074764) pirmās skolotāju profesionālās pilnveides nodarbības iekļaujošā izglītībā - “Professional Development Strengthening Competencies to Teach All Learners in an Inclusive Learning Environment”. Profesionālās pilnveides nodarbībās piedalījās skolotāji un projekta pārstāvji no  Latvijas, Beļģijas, Portugāles, Nīderlandes un Apvienotās Karalistes. Latviju pārstāvēja trīs projektā iesaistītās izglītības institūcijas – Liepājas Universitāte, Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskola un Liepājas Līvupes pamatskola – attīstības centrs. Liepājas Universitāti nodarbību īstenošanā pārstāvēja projekta dalībnieces Dr.paed. Dina Bethere un Dr.paed. Lāsma Ulmane – Ozoliņa. Savukārt no Liepājas vispārizglītojošām skolām profesionālās pilnveides nodarbībās aktīvi iesaistījās  Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas skolotāji Solvita Vītola, Kārlis Dovgvillo, no Liepājas Līvupes pamatskolas – attīstības centra - skolotājas Karīna Tauriņa un Līga Jansone.   

Pirmajās profesionālās pilnveides nodarbībās, 21. oktobrī, skolotāji tika iepazīstināti ar projekta mērķiem, uzdevumiem un ProuD projekta saturu, kas paredz iekļaujošās izglītības atziņu aktualizēšanai un starpprofesionālās sadarbības apguvei. Skolotāji, izmantojot  praktiskus piemērus, ieguva izpratni par ieļaujošās izglītības principiem un to nozīmību  izglītības vidē. Skolotāji ieguva priekštatu par koučingu, tā galvenajiem principiem, profesionālajiem pienākumiem un prasmēm, kas nepieciešamas iekļaujošās pedagoģijas ieviešanai un pilnveidei izglītības praksē.

Profesionālās pilnveides nodarbību otrajā dienā – 26. oktobrī, pēc diskusiju rosinošas ievaddaļas, tika organizēts darbs grupās, kuras veidoja dažādu valstu un izglītības iestāžu profesionāļi. Nodarbības tika veltītas diskusijām un  pieredzes apmaiņas veicināšanai. Atsaucoties uz skolotāju pieredzes apmaiņas nozīmīgumu iekļaujošā izglītībā, projekta vadītāji piedāvāja ieskatu profesionālo mācību kopienu organizācijas koncepcijā, akcentējot to kā atbalsta mehānismu skolotājiem iekļaujošās izglītības iestādēs.

Nākamā profesionālās pilnveides nodarbību kārta projekta ietvaros tiek plānota Porto, Portugālē 2022. gadā, no 7. līdz11. martā.