Projekti

Atpakaļ
14.01.2020

Darbs projektā kā pašvērtējums un atgriezeniskā saite sev

Ar Eiropas Sociālā fonda projekta “Liepājas Universitātes akadēmiskā personāla pilnveide stratēģiskās specializācijas jomās – logopēdija, pirmsskolas izglītība un sākumizglītība” (Nr. 8.2.2.0/18/I/003) atbalstu kopš 2019. gada septembra Liepājas Universitātē lektora darbu veic LiepU doktorante Maija Ročāne, kura maģistra līmeņa studiju programmas “Vispārējās izglītības skolotājs” studentiem lasa lekcijas par audzināšanas teoriju un praksi, klasvadību, kā arī vada studentu prakses.

Maijai Ročānei pedagoģiskā pieredze ir uzkrāta, strādājot Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolā kopš 1997. gada, kā arī pēdējos septiņus gadus privātajā izglītības iestādē “Varavīksne”. M.Ročāne uzsver, ka dalīšanās ar praktisko pieredzi ir tieši tas, kas, viņasprāt, šiem studentiem ir vajadzīgs! Pasniedzēja turpina: “Man bija interesanti pašai apzināties, ka ar praktiskiem piemēriem es varu ilustrēt ikvienu teorētisko atziņu.”

Par LiepU studentiem pasniedzēja izsakās atzinīgi: “Es biju ļoti pārsteigta par maģistra līmeņa studentiem. Es nevarētu teikt, ka es biju gaidījusi mazāk, bet tas, ko es sagaidīju, bija savas jomas profesionāļi. Un man šķiet, ka arī mērķis, kāpēc viņi ir Liepājas Universitātē, nav tikai saņemt diplomu, bet arī kaut ko iemācīties. Studentiem tiešām bija dziļa interese. Man bija patīkams pārsteigums, ka pedagoģijas joma LiepU joprojām ir ļoti spēcīga – spēcīgi studenti un spēcīgi pasniedzēji!”

Pēc M.Ročānes domām, ideāls skolotājs ir ideālistisks. Skolotajam ir jātic, ka skolēni var. Vēl tā noteikti ir cilvēcība, kurai jāpiemīt skolotājam. LiepU doktorante turpina: “Man ļoti patīk atziņa, ko nesen ar saviem skolēniem angļu valodas stundā klausījāmies. Karjeras konsultante teica, ka lielākā kļūda, ko cilvēks izdara, izvēloties karjeru, ir: viņš grib mācīties to, kas viņam patīk, bet cilvēkam ir jāmācās tas, kas viņš ir! Tāpēc skolā ir doti tie 12 gadi, lai noskaidrotu, kas tu esi, nevis ko tev patiktu darīt, kur tu sevi redzi. Tāpēc karjeras izglītība ir tik ārkārtīgi nozīmīga!” Maija Ročāne jau tagad saviem 7.klases skolēniem saka, lai viņi piedalās “Ēnu dienās”. Skolēniem ir jāsāk saprast, kas viņi ir.

“Mēs visi esam vienlīdzīgi – gan skolēni, gan pasniedzēji”, min M.Ročāne un papildina: “Es ļoti daudz mācos no studentiem. Tāpat man ir prieks, ka es varu viņiem ļoti daudz iemācīt, jo man ir pieredze un arī teorētiskas zināšanas, lielā mērā pateicoties tieši promocijas darbam.”

Darbu šajā projektā Maija Ročāne vērtē kā iespēju iegūt atgriezenisko saiti sev, jo pasniedzēja ne tikai vienkārši strādā ar studentiem, bet arī gatavo projekta atskaites, kas ļauj pašam saprast, ko esi paveicis. Tas ir pašvērtējums un atgriezeniskā saite. Doktorante atzinīgi novērtē sadarbību ar projekta vadītāju Līgu Krūmiņu, jo ikreiz, kad abas tiekas, tiek pārrunāta disertācijas izstrādes gaita, L.Krūmiņa sniedz savu pieredzi, motivē, turklāt ļoti cilvēcīgi un neuzspiesti.

Jaunu doktorantu iesaiste LiepU akadēmiskajā darbā studiju virzienā „Izglītība, pedagoģija un sports” ir viena no projekta stratēģiskajām darbībām. Doktorantu iesaistīšana nodrošina gados jaunu zinātnieku ienākšanu Liepājas Universitātē. Tas veicina pozitīvas pārmaiņas akadēmiskā personāla vecuma struktūrā (pēctecību un atjaunotni), atbalsta paaudžu sadarbību un mazina kvalificēta akadēmiskā personāla trūkumu nākotnē.