Projekti

Atpakaļ
Ērika Lauberga, 02.11.2020

LiepU lekcijas lasa pieredzes bagāts fizioterapeits, doktorants sporta zinātnē – Normunds Vārpa

Ar Eiropas Sociālā fonda projekta “Liepājas Universitātes akadēmiskā personāla pilnveide stratēģiskās specializācijas jomās – logopēdija, pirmsskolas izglītība un sākumizglītība” (Nr. 8.2.2.0/18/I/003) atbalstu lektora darbu LiepU veic Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas doktora zinātniskā grāda pretendents Normunds Vārpa, kurš savu promocijas darbu izstrādā par neiromuskulāro regulāciju, pētot gan tradicionālās, gan netradicionālās medicīnas ārstniecības metodes. Darbs pie promocijas darba praktiskās daļas notiek sadarbībā ar Taru Universitāti un Kardioloģijas centru Latvijā. Jāpiebilst, ka lektors pēc vairāku gadu dzīves vadīšanas Rīgā ir atgriezies savā dzimtajā pilsētā – Liepājā un turpina šeit strādāt kā praktizējošs fizioterapeits, fiziskās sagatavotības treneris sportistiem, kā arī projektu vadītājs Liepājas Sporta pārvaldē.

Rudens semestrī lektors lasa lekcijas LiepU bakalaura studiju programmas ”Skolotājs (Sporta un deju skolotājs)” studentiem studiju kursa “Kustību analīze sportā un dejā” ietvaros. Normunds Vārpa piebilst: “Man ir ļoti svarīgi studentiem ne tikai izstāstīt zinātnisko pusi, bet arī praktiski, ar vienkāršiem piemēriem izstāstīt, piemēram, kas notiek ar rokas muskulatūru, kad to intensīvi sāk trenēt.”

Par savu iepriekšējo pieredzi un šī brīža aktivitātēm N.Vārpa stāsta: “Esmu ieguvis bakalaura grādu fizioterapijā un maģistra grādu sporta zinātnē ar kvalifikāciju: vispārējās fiziskās sagatavotības vecākais treneris. Esmu publicējis vairākas zinātniskās publikācijas sporta zinātnē, šobrīd disertācijas izstrāde ir finiša taisnē.”

Jaunu doktorantu un doktora zinātniskā grāda pretendentu iesaiste LiepU akadēmiskajā darbā studiju virzienā „Izglītība, pedagoģija un sports” ir viena no projekta stratēģiskajām aktivitātēm. Doktorantu un zinātniskā grāda pretendentu iesaistīšana nodrošina gados jaunu zinātnieku ienākšanu Liepājas Universitātē. Tas veicina pozitīvas pārmaiņas akadēmiskā personāla vecuma struktūrā (pēctecību un atjaunotni), atbalsta paaudžu sadarbību un mazina kvalificēta akadēmiskā personāla trūkumu nākotnē.