Projekti

Atpakaļ
Ērika Lauberga, 18.09.2020

LiepU pasniedzējas attālināti stažējās pirmsskolas izglītības iestādēs

Liepājas Universitātes Pedagoģijas un sociālā darba fakultātes pasniedzējas Ilze Miķelsone, Jana Grava un Vineta Pole Eiropas Sociālā fonda projekta “Liepājas Universitātes akadēmiskā personāla pilnveide stratēģiskās specializācijas jomās – logopēdija, pirmsskolas izglītība un sākumizglītība” (Nr. 8.2.2.0/18/I/003) ietvaros no 2020. gada 18. marta līdz 22. maijam attālināti stažējās divās pirmsskolas izglītības iestādēs: “Liesmiņā”, kas atrodas tepat Liepājā, kā arī Rīgas privātajā pirmsskolas izglītības iestādē “CreaKids”.

Lai arī saskaņā ar noslēgto trīspusējo līgumu starp Liepājas Universitāti, mācībspēku un pakalpojuma sniedzēju par akadēmiskā personāla profesionālo kompetenču pilnveidi stažēšanās bija paredzēta klātienē, COVID-19 ierobežošanas pasākumi ieviesa korekcijas, un nodarbību vērošanas darbs noritēja attālināti. Jana Grava dalās savos iespaidos: “Rītos tikāmies ZOOM platformā ar abu izglītības iestāžu vadītājām, kuras mums bija jau sagatavojušas prezentācijas gan par to, kā tiek organizēts darbs, gan citām vispārīgām lietām. Tad jau tālāk reāli vebkamerā vērojām nodarbību norisi. Pēc tam ik pa laikam atkal atgriezāmies ZOOM, lai tiešsaistē ar abām vadītājām pārrunātu redzēto, analizētu.” Vēl kā pozitīvu aspektu attālinātajai stažēšanās J.Grava min to, ka ierakstus bija iespēja noskatīties vēlreiz, rūpīgāk analizēt. Savukārt par vislielāko ieguvumu viņa atzīst to, ka ir bijusi iespēja redzēt reālo dzīvi, tās mazās nianses, par kurām neviens neraksta grāmatās.

Par savu stažēšanos Vineta Pole, kura ir ne tikai LiepU pasniedzēja, bet arī metodiķe pirmsskolas izglītības iestādē Liepājā, saka, ka viņu mazāk interesējusi dokumentālā puse, bet gan viss, kas saistīts ar jaunām vēsmām pirmsskolas izglītībā. Īpaši aktuāla likās “CreaKids” vadītājas pieredze sadarbībā ar bērnu vecākiem un pozitīva dialoga veidošanā. Tāpat V.Pole min, ka noteikti ar jauno pieredzi dalīsies ar saviem LiepU studentiem, īpaši akcentējot atšķirību starp privāto un pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādi.

Kopumā visas pasniedzējas atzīst, ka, tieši stažējoties attālināti, šoreiz ir ieguvušas daudz vairāk nekā tur esot klātienē, jo ir bijusi iespēja detalizēti iedziļināties, kopā aprunāties, analizēt nodarbības.