Viņu laiks laipu met : Liepājas filologu zinātniskie un metodiskie raksti, konferenču tēzes un publicistika (retrospekcija 20. gadsimta 60.–90. gadu pētījumos). Liepāja : LiePA, 2013. 136 lpp.
Krājumā „Viņu laiks laipu met” ir sakārtotas Liepājas filologu zinātniskās, populārzinātniskās un metodiskās publikācijas, kas dažādos izdevumos nākušas klajā pagājušā gadsimta 60.–90. gados. Krājumā ietverti vairāku Tagadējās Liepājas Universitātes Humanitāro un mākslas zinātņu fakultātes bijušo docētāju (Maigones Beitiņas, Dzidras Dombrovskas, Ausmas Grīnvaldes, Vilmas Kalmes, Riharda Kārkla, Birutas Petres, Ārijas Ptičkinas, Antoņinas Reķēnas, Dzintras Skrubes, Vairas Strautiņas, Almas Šmites) zinātniskie raksti, konferenču tēzes un publikācijas pedagoģiskajā presē – laikrakstā „Skolotāju Avīze” un žurnālā „Skola un Ģimene”. Krājuma izveidi rosinājusi vēlēšanās nepazaudēt iepriekšējās filologu paaudzes pētniecisko devumu, padarīt to pieejamu mūsdienu studentiem, jaunajiem pētniekiem un citiem interesentiem.
SATURA RĀDĪTĀJS
Ievadvārdi. Viņu laiks un mūsu atbildība
Prologs
Vaira Strautiņa
A. Kronvalda uzskati par latviešu valodu un tās attīstības iespējām
I. Studentu filoloģiskā izglītošana Liepājā
Rihards Kārkls
Par sacerējumu vērtēšanas sistēmu
Antoņina Reķēna
Studentu iesaistīšana Latviešu valodas un literatūras katedras zinātniski pētnieciskajā darbā
Biruta Petre
Topošo pamatskolas skolotāju sagatavošana darbam ar skolēnu leksiku
Dzidra Dombrovska
Literatūras specialitātes studentu izziņas interešu padziļināšanas iespējas padomju literatūras kursa apguvē
Rihards Kārkls
Grafisko zīmējumu efekts literatūras vēstures kursā augstskolā
Vaira Strautiņa
PMācību līdzekļi un to loma neklātienes studentu apmācībā latviešu valodā
II. Bērna valodas kopšana un bagātināšana
Rihards Kārkls
Skolēnu iztēles un fantāzijas attīstīšana – nepieciešams priekšnoteikums radošo sacerējumu mācīšanā
Maigone Beitiņa
Dažu dzimtās valodas aspektu loma jaunāko klašu skolēna personības izaugsmē
Alma Šmite
Māra Čaklā bērnu dzeja (dzejoļu krājuma „Bimm-bamm” analīze)
Vilma Kalme
Valodiņa – cik bagāta esi?
Ārija Ptičkina
Dažas sešu gadu veco bērnu prasmes darbā ar vārdu
Dzintra Skrube
Daži paņēmieni vārdu krājuma paplašināšanā un aktivizēšanā darbā ar vidējās grupas bērnudārza audzēkņiem
III. Runas un domāšanas attīstības metodika
Antoņina Reķēna
Ieklausies dzīvajā tautas valodā!
Vaira Strautiņa
Par dažiem runas kultūras jautājumiem pamatskolā
Dzidra Dombrovska
Fakultatīvo nodarbību loma skolēnu loģiskās domāšanas attīstībā
Ārija Ptičkina
Par skolēnu valodas un domāšanas attīstību ābeces periodā
Biruta Petre
Dažas atziņas par skolēnu leksikas bagātināšanu un izkopšanu vidusskolas 9. klasē, mācot leksikoloģiju
Vaira Strautiņa
Algoritmisko shēmu izmantošana valodas mācības stundās
Epilogs
Ausma Grīnvalde
Vārds un dzejas mākslinieciskais tēls