Valodu apguve: problēmas un perspektīva : zinātnisko rakstu krājums, XI. Zinātniskā redaktore Diāna Laiveniece. Liepāja : LiePA, 2015. 165 lpp.
Rakstu krājums „Valodu apguve: problēmas un perspektīva” iznāk kopš 2001. gada. Tam ir starptautiska zinātniskās redakcijas kolēģija, kuru līdz 2009. gadam vadīja Dr. paed. Ārija Ptičkina.
Rakstu krājumā tematika ir plaša – saistīta gan ar dzimtās valodas un svešvalodu apguvi, gan ar valodas apguves kontekstuāliem pētījumiem lingvistikā, pedagoģijā, psiholoģijā. Valodu apguves izpēte diferencēta ne vien pa valodām (latviešu, angļu, franču, itāļu, krievu, spāņu, vācu), bet arī pa valodas apguvēju vecumposmiem (valodu apguve agrīnajā vecumā un pirmsskolā, skolā un augstākajā izglītībā). Multilingvisma un plurilingvisma situācija, starpkultūru komunikācija un globalizācijas ietekme, multikulturālā izglītības vide un valodu skolotāju izglītība, starpvalodu lingvistika un bilingvālisms – tie ir aspekti, kuru kontekstā pētīta valodu apguve rakstu krājumos apkopotajās publikācijās.
XI rakstu krājumā apkopoti 12 zinātniskie raksti, kas izstrādāti, balstoties uz Liepājas Universitātes starptautiskajā zinātniskajā konferencē Valodu apguve: problēmas un perspektīva (2014. gada 10. aprīlī) nolasītajiem referātiem. Elektroniskajā versijā piedāvāti atslēgvārdi un kopsavilkums latviešu un angļu valodā. Rakstiem krievu valodā dots arī nosaukums oriģinālvalodā.
SATURA RĀDĪTĀJS
Vytenis KONČIUS
Hector SANCHEZ MOURIZ
Sociolinguistic Parallels between the Ex-Soviet Republics and the Regions of Spain
Sociolingvistiskās paralēles starp bijušās Padomju Savienības republikām un Spānijas reģioniem
Māra ROZENBERGA
Darbības vārda būt ekvivalenti spāņu un citās romāņu valodās
Problēmas spāņu valodas apguvē un salīdzinājums ar citas cilmes valodām
Equivalents of the Verb to be in Spanish and Other Romance Languages
Challenges Linked to the Acquisition of the Spanish Language and Comparison with the Languages of Other Origins
Rūta ĶEMERE
Starptautiski atzīto vācu valodas diplomu DSD I un DSD II pēctecības princips – pamats secīgai un kvalitatīvai vācu valodas apguvei Latvijas skolās
Succession Principle of Internationally Recognised German Diplomas DSD I and DSD II as a Strong Base for a Consecutive and Qualitative German Acquisition in Schools of Latvia
Baiba KAČANOVA
Leksiskā pieeja angļu valodas kā svešvalodas apguvē
Lexical Approach in Teaching English as a Foreign Language
Inese VEISBUKA
Diktāts ortogrāfiskās kompetences uzlabošanai franču valodas kā svešvalodas apguvē
Dictation as a Means for Improving the Orthographic Competence in Learning French as a Foreign Language
Daiva JAKAVONYTĖ-STAŠKUVIENĖ
Results of Social Communication Text Comprehension and Textual Performance in Class 2 (Lithuanian experience)
Sociālās komunikācijas tekstu izpratnes un tekstuālās darbības rezultāti 2. klasē (Lietuvas pieredze)
Vaiva SCHOROŠKIENĖ
Jolanta ABRAMAUSKIENĖ
Модели междисциплинарной интеграции уроков родного языка и музыки в учебниках Литвы для начальных классов
Dzimtās valodas un mūzikas starpdisciplinārās integrācijas modeļi Lietuvas sākumskolas mācību grāmatās
On Language Skills Development and Music Inter Subject Integration Models in Primarв SМhool Students’ TeбtЛooks
Ingēra TOMME-JUKĒVICA
Otrās valodas fonoloģiskās sistēmas apguve pirmsskolas vecumā: ieskats mūsdienu pētījumos
Second Language Phonological System Acquisition at Preschool Age: an Insight into Contemporary Research
Dina BETHERE
Inese ROSTE-PLOSTNIECE
Kaiva ŽĪMANTE
Valodas kompetences izpēte bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Researching Language Competency of Children with Severe Mental Disorders
Maija ROČĀNE
Alīda SAMUSEVIČA
Debašu funkcionalitāte valodu apguvē
Functionality of Debating in the Language Learning Process
Mарина НОВИК
Орфографическая грамотность русских интернет-пользователей в Латвии
Krievu valodas pareizrakstība Latvijas interneta vietnēs
Spelling Literacy of Russian Internet Users in Latvia
Sandra SMILGA
Atvērto mācību resursu izmantošanas iespējas patstāvīgajās studijās
Open Educational Resources as Possible Independent Studies
Prasības zinātniskā raksta manuskripta noformējumam krājumā „Valodu apguve: problēmas un perspektīva”
Requirements for Formatting an Article for the Conference Proceedings “Learning Languages: Problems and Perspective”